Publicat per

Aprenentatge del contingut de FOL

En la meva entrada anterior, en relació a l’aprenentatge del contingut de FOL, comentava que, si bé jo soc Graduat en Dret, aquesta és només una petita part dels continguts de FOL, i amb el pas de les setmanes m’hi reafirmo. L’elaboració de la revista, i les pràctiques del màster que estic realitzant al centre educatiu, m’han permès copsar la varietat dels continguts tant de FOL com de EIE.

El fet és que, per tal d’elaborar la revista, vam haver de revisar tots els continguts dels currículums dels mòduls de FOL i EIE, i em va sorprendre molt la part del contingut de FOL relativa a l’autoconeixement, on es tracten temes com el reconeixement de les habilitats i competències de l’alumnat, els seus interessos, valors i personalitat. Considero que és una de les parts més amables del mòdul, i he pogut veure com l’alumnat respon molt positivament quan es tracten aquests aspectes com l’autoconeixement.

Pel que fa a l’elaboració de la revista, un cop revisat el contingut dels currículums dels mòduls de FOL i EIE, vam decidir dividir-la en diferents blocs temàtics i ens el vam repartir segons les nostres preferències. Com que jo em sentia més còmode i segur amb la matèria relacionada amb el Dret, em vaig quedar el bloc relatiu a les relacions laborals, drets i deures, contractació, etc. Segur que hi havia temes molt més interessants, però degut a les meves limitacions amb el Canva, i tractant-se d’un treball en grup, i que per tant, el resultat final afectarà la nota de tots els membres, vaig preferir no posar-m’ho encara més difícil i agafar els temes amb els que, en principi, em sentia més familiaritzat.

Finalment, he de dir que, tot i haver-me decantat pels temes que més coneixia, tot el grup ha supervisat la tasca dels diferents membres, així que he pogut aprendre molt de la feina dels companys i fer les aportacions que m’han semblat oportunes; així que durant aquesta fase, pel que fa als continguts de FOL, estic veient una mica de tot, que és l’objectiu que em plantejava inicialment.

Evidències:

Part de la revista on parlem sobre l’autoconeixement

Debat0el Aprenentatge del contingut de FOL