Publicat per

FASE FINAL – La dimensió ètica de la professió

Si haguéssiu de definir el vostre docent del futur en tres adjectius, quins serien? He fet l’exercici i aquest ha estat el resultat:

Si sou una mica cinèfils, veureu que la imatge d’aquesta evidència correspon a la pel·lícula “El club dels poetes morts”(1989). És una història inspiradora sobre la passió per l’ensenyament i la poesia mentre explica la relació entre el professor i un grup d’alumnes d’un internat als Estats Units el 1959. El professor encoratja els seus estudiants a pensar per si mateixos i a viure la vida al màxim, utilitzant la poesia com a eina per obrir els seus ulls a un món més enllà de les expectatives dels seus pares i la societat. La pel·lícula va ser un èxit de crítica i públic, i ha esdevingut un clàssic del cinema.

No pretenc ser com el professor d’aquesta pel·lícula perquè seria molt agosarat, però sí que vull ser lliure d’esperit, inconformista, optimista i apassionada per ensenyar al meu alumnat a pensar per si mateixos, a apreciar la vida, i a no tenir por de perseguir els seus somnis i aspiracions.

“Carpe diem, aprofitin el dia nois i noies, facin que les seves vides siguin extraordinàries”

Debat0el FASE FINAL – La dimensió ètica de la professió